Dålig mamma pga viljan till ensamtid?

Har funderat över varför man som mamma ska känna sig så dum och få ångest så fort hon behöver en paus
från barn och vardagsliv..
Varje gång jag bara tänker den tanken, att jag vill ut och göra något annat..
Får jag ångest.
Känns som att det är fel att bara lämna Leah..
Det känns som att jag överger henne..
Jag känner mig som en dålig mamma..
Därför sitter jag där jag sitter..
Har inte varit ute och "festat" sen 2008 ... Whooopdidooo..
Varför känner jag mig så elak när jag tänker så?
Jonny kom hem idag, åt middag och sen drog iväg till en polare för att basta..
Bara sådär.. Utan ångest eller tvivel..
Varför kan inte jag få göra så?
Nej..
Ska tröst äta lite choklad och slänga mig i badet innan greys börjar..
Ni som kan svara på min fråga.. Do it...Behöver lite råd..
Känner mig såååå förvirrad..

Tankar eller funderingar
Postat av: Anonym

ni kanse kan göra typ några timmars ensam tid med mor o dotter sen far o dotter i veckan så den andra kan hitta på nåt.. hoppas de hjälper

2010-11-03 @ 20:43:02
Postat av: Anonym

Hej.

Nu är det som så att jag inte har barn själv, utan talar endast genom det jag själv sett genom andra.

jag vet flera som har upplevt det som svårt att skiljas från sitt barn för ensamtid, och detta är helt normalt när man som förälder varit den som tagit hand om barnet sen den föddes, antar att du har gjort detta och att inte din man vart pappaledig?

Detta kan skapa en känsla av övergivenhet, men egentligen vore det bara bra för dig att ta dig ur dessa tankar och ge dig själv ensamtid för att ladda batterierna, det är även bra för din man att få ensamtid med ert barn för att hon inte ska bli för mammig. min kusin har ett son på snart 2år och han är väldigt mammig och inte pappig och detta på grund av att han aldrig varit riktigt ensam med sonen. Jag tycker att du ska ge dig själv lite ensamtid och bara koppla av, släpp bekymren om att "överge" ditt barn det kanske bara handlar om några timmar och inget hon kommer att reagera märkvärdigt på.



Angående det tidigare inlägget om julpyssel så kan man göra pepparkakshus om man har tid och ork, apelsiner med nejlikor att hänga i rosa band, doftar verkligen jul om det. Sockerbits jul-lyckta, strutar till godis, flask-lucia, pasta utsmyckningar med glitter och färg att ha i julgranen..

2010-11-03 @ 23:08:43
Postat av: Anonym

Ta dig tid att få ta hand om dig själv, det behöver du (och vilken mamma som helst).. Är du sur och grinig, blir resten av familjen sur och grinir, ja vet hur det är.. tycker du ska säga till din man, att tex: I morgon vill ja ha 2 timmar för mig själv, läsa en bok, ta ett varmt bad, gå med hunden i skoga , ja det DU vill göra, för mamman är den som håller hopp familjen, och då måste man kunna ha kraft att göra det också. Detta är ju bara vad ja tycker.. Men ja tycker iaf att du FÖRTJÄNAR ett par timmar för dig själv ! Jätte fin blogg iaf, följer den så gott ja kan! :)

2010-11-04 @ 20:48:51

Något att säga?

Namn:
Varit här förr?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0