Gårdagen

Var hääääääärlig!
Först mötte vi upp Leo och hans ägare Klara nere vid IP.
Första mötet gick inte bra.. Leo skällde, drog och kastade sig omkring och var allmänt vild.
Jonny ville gå fram och hälsa och lugna ner honom då ägaren inte verkade ha någon koll..
Tillslut när Jonny lessnade på Leos beteende så slängde han ner honom på marken för att lugna
ner honom och för att visa att hans beteende inte var okej och mitt i allt tumult så råkade
Leo bita tag i Jonny som försvar och han rispade upp honom lite .. Ingen fara.
Jag började istället promenera bort med Bailey för att jag tyckte att det är bättre istället
för att dom ska få stå mitt emot varandra och provoceras.
Jonny tog kommadot om båda hundarna och då tog det ca 5 minuter och så vart dom lugna.
Dom gick fint tillsammans till inhägnaden och när vi trodde det var okej att släppa dom
så släppte vi Leo först och han gick till attack mot Bailey. Åter igen så fick Bailey inte ens en rispa..
Hade Leo velat skada Bailey hade han lätt varit köttfärs då Leo är VÄLTRÄNAD a la pitbull..
Väldigt bred och så ..
Jonny kopplade dom igen och gick 3 varv med båda på varsin sida och sen gjorde vi ett nytt försök
och plöpsligt så lekte dom.. Det gick super bra!
Dom delade på vattnet och busade .. I en HEL timma non stop..
Vi tror att Leo inte lärt sig att hantera sig själv i möten med hundar.
Han tror att man ska betee sig såsom han gör.
Han är uppväxt med en rottis som kom undan med det mesta.
Han lät bara och utgjorde ingen fara på det sättet.
Han var en fin hund som bara inte vet att det är fel att göra så.
Det går nog relativt fort att bli av med det beteendet.. OM man tar tag i det nu.
Annars så kommer det nog eskalera och han kommer bli aggressiv.
Jonny föll för honom men jag .. Tyckte bättre om honom innan ..
Vet inte om jag vill ha en sån osäker hund i närheten av Leah.
Jag blev inte rädd.. så ja tror inte det är Leos fel att han är som han är.
Hur som helst så ska vi träffas ett par gånger till innan vi bestämmer oss.
Jag har mer eller mindre bestämt mig för att vi inte ska ha honom.
Jag har inte den kraften att se efter en sån hund även om jag vet att Jonny fixar det..
MEN, vi kommer fortfarande träffas med hundarna så dom får Leka av sig.
"Jobbet" gick bra igår också. 17-20 var jag där och sammanlagt var det 6 olika pass.
Ingen rast.. Så konstant plaskande i poolen med föräldrar och barn..
Plaskade med fötterna, sjöng, blåste bubblor i vattnet, hjälpte dom åka kana..
Det var RIKTIGT kul!
Läskigt dock när vi skulle lära dom allra minsta 3 månaders att dyka.. FY ATTANS för att
bara dra sin unge under vatten sådär..
Skulle aldrig fixa det som förälder .. STRONGT GJORT!!
Men det var riktigt RIKTIGT härligt!
LÄÄÄÄÄÄNGTAR till utbildningen :)
Händer just nu?
Leah käkar lite äpplen och kollar på barnprogram och vid 11 ska vi ut i skogen och busa :)
Nej, ska sluta nu, ska dricka upp mitt kaffe :)
Men ni får ha en fortsatt bra dag people!
Smiter in en bild på anläggningen i Älvsjö vattenhus :)
(bild lånat utav Vattenhuset)

Tankar eller funderingar

Något att säga?

Namn:
Varit här förr?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0