Tacksam ibland

Över att ha en sån klok vän.. Efter mitt inlägg om drömmar ect kommenterade hon...
"Alla drömmer om en bättre framtid, alla vill det bästa för sig själv, sin familj och sina barn.
Det är inget konstigt me det. Och ni har det ändå jävligt bra jämfört me många andra,
du måste försöka tänka positivt. Jag har lärt mig att det är okej att tänka på framtiden
men det är nuet som är viktigast.
Framtiden blir inte alltid som man tänkt sig. Det bästa är att göra det bästa av nuet.
Framtiden är bara en snuttefilt som man kan ta fram då och då
men det är inget man ska hålla fast vid hela tiden. 

Jag tänker också ofta på framtiden, hur jag vill bo och leva, va jag ska jobba som osv osv.
Men så tittar jag på mitt liv IDAG och inser att det är inte så illa. framtiden kommer fortare än man tror."
Jämfört med henne så har jag väldigt VÄLDIGT svårt att njuta av nuet..
Jag stressar mig för mycket över framtiden. Oroar mig..
För hur Leah kommer växa upp, hur hennes kalas kommer bli..
Hur i helvete jag ska kunna få ett vettigt jobb..
Hur ska vi överleva om jag inte får det ..
Hur ska jag fixa att gå hemma utan att bli tokig.
Hur kommer det gå på dagis?
Kommer jag få mitt hus?
När kommer bailey dö?
Hur länge kommer jag och jonny egentligen hålla ihop...?
MÅNGA MÅNGA tankar ...
Kan inte koncentrera mig på nuet.. Har så mycket annat ..
Jag har det jätte bra.. Det vet jag..
Har en underbar MAN som jag är gift med, en dotter som är UNDERBAR och lite till..
En hund som jag bara så avgudar..
Men sen då?
Bor i en skit lgh... Lever nästan på marginalen..
Har inget jobb, ingen full utbildning..  Inget körkort..
INTE ETT SKIT.. Man kan inte leva på kärleken..
Det bara är så ..
Hur ska jag kunna koncentrera mig på nuet när jag ständigt måste oroa mig för framtiden?

Tankar eller funderingar
Postat av: Rebecca

Jag kan förstå din oro för framtiden till viss del och jag kan förstå att det är svårt att njuta av nuet när man har så många andra tankar men försök slappna av, allt kommer lösa sig me lite tålamod :) Jag har ju inte heller nåt jobb, jag har inga pengar osv osv .... men man gör det bästa man kan iallafall .... det är bara att kämpa vidare och fortsätta leta jobb, att fortsätta övningsköra i garaget tills man har råd att övningsköra på riktigt. Och hus kanske ni aldrig kommer ha råd me förrän om flera år så det behöver du inte bekymra dig för nu. Bekymra dig för sånt som ligger närmare i tiden istället :) det är saker man lättare kan göra nåt åt. Framtiden kommer tids nog, det är ingen mening att stressa fram den. Jag är också orolig över min framtid men just nu kan jag inte göra något åt den, jag är gravid och kommer gå hemma minst 1,5 år till innan jag kan komma ut på arbetsmarknaden, men jag kan omöjligt oroa mig för det nu.



Sen är du väldigt rastlös när det gäller det mesta, även ditt liv. Du vill att allt ska hända på en gång, du vill ha hela ditt liv klart så att du vet va som händer. Men tro mig, när du väl börjar jobba tror jag att det kommer släppa lite, då får du nåt annat att tänka på, och du får en inkomst vilket gör att du har råd att ta körkort och på så vis komma ett steg närmare framtiden.



Meningen me framtiden är att det ska va oförutsägbart. När du vill ha nått "din" framtid så kommer du drömma och planera nästa framtid. Försöka fokusera på nuet :)

2010-09-22 @ 12:35:39
URL: http://minvardagsommamma.blogg.se/
Postat av: J

Jag håller med dig syster yster! du är inte den enda som tycker och tänker som du gör, Men jag hoppas att du vet att VAD som en händer så kommer jag ALLTID finnas där för er!!! <3

2010-09-23 @ 03:07:15

Något att säga?

Namn:
Varit här förr?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0